۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۳ آبان
جستجو ورود اعضاء نقشه سایت
دفتر امور شهري و شوراها
صفحه اصلی
شرح وظايف

شرح وظایف

اهم اهداف و وظایف دفتر امور شهری و شوراها استانداری اصفهان

1- مطالعه و بررسی وضع شهرهای استان از نظر تآسیسات و تسهیلات رفاهی به منظور شناخت و تعیین نیازهای مالی و خدماتی شهرهای استان.

2- همکاری با دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری به منظور تهیه و تنظیم معیارها و ضوابط لازم برای تعیین اولویت های طرح های عمرانی در شهر ها.

3- بررسی طرح های عمرانی شهرداری ها پس از اخذ نظر دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک، به منظور استفاده از اعتبارات وزارت کشور و همچنین طرح هایی که از محل اعتبارات عمرانی کشور انجام می گیرد.

4- مطالعه و بررسی در مورد منابع درآمد شهرداری ها به منظور ارایه خط مشی و اتخاذ روشهای مناسب درجهت ارتقاء سطح درآمد شهرداری ها و خودکفایی آنها.

5- بازرسی از کلیه اقدامات اجرایی شهردای ها در سطح شهرها و تهیه گزارش های دوره ای جهت مراجع ذیربط.

6- همکاری با اداره کل مدیرت بحران استان در تعیین اولویت شهرها از نظر مبارزه با خطرات ناشی از سیل و بلایای طبیعی برای تخصیص اعتبارات لازم بر اساس قوانین و مصوبات شورای برنامه ریزی و مدیریت استان و سایر شوراهای مرتبط.

7-بررسی و اظهار نظر در مورد مصوبات شورا های اسلامی شهر ها و شوراهای اسلامی فرادست در قالب کمیته انطباق شوراهای اسلامی ذیربط و پیشنهادات شهرداری ها در مورد برنامه های عمرانی از نظر مالی اعتباری.

8- صدور دستور العمل های لازم به شهرداری ها به منظور ایجاد هماهنگی در تهیه طرح های توسعه شهری اعم از مالی و اعتباری، خدماتی و عمرانی.

9- جمع آوری و تهیه آمار و اطلاعات مورد نیاز در زمینه شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و شوراهای اسلامی فرادست استان و بررسی اقدامات و عملکرد آنها و گزارش های ارسالی شهرستان ها.

10- ارائه پیشنهاد برنامه های آموزشی و آشنا سازی اعضاء شوراهای اسلامی شهرها و شوراهای اسلامی فرادست با وظ‌ایف و مسئولیت های قانونی خود و سایر مسایل مورد نیاز در جهت اجرای هر چه مطلوب تر وظایف و امور نظارتی مربوطه و پیگیری مراحل اجرایی.

11- ارائه پیشنهاد برنامه آموزشی به واحد مرتبط با آموزش کارکنان به منظور آشنایی کارکنان استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها با قوانین، آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به شوراهای اسلامی.

12- برنامه ریزی و پیگیری در جهت برپایی همایش های استانی و شهرستانی با حضور اعضاء شوراهای اسلامی شهرها و شوراهای اسلامی فرادست بمنظور تبیین سیاست ها و خط مشی های عمومی دولت در استان و تشویق و ترغیب آنان جهت اجرای آن در حوزه نظارتی مربوطه.

13- بررسی شکایت های واصله از شهرداریها، شوراهای اسلامی شهرها و شوراهای اسلامی فرادست و رسیدگی لازم مطابق قوانین و مقررات.

14- بررسی نیازها و اقدامات مالی شهرداری ها و نظارت بر انجام امور مربوط به حسابرسی آنها.

15- نظارت بر انجام امور پرسنلی و استخدام شهرداری ها از طریق اجرای وظایف محوله به دبیر خانه شورای اداری و استخدامی شهرداری های استان.

16- راهبری و نظارت بر برنامه های پژوهشی شهرداری ها از طریق ایفای وظایف محوله به دبیر خانه ی شورای پژوهشی امور شهری استان.

17- ارائه راهبرد در توسعه امور فناوی اطلاعات شهرداری ها .

18- بررسی تعرفه های عوارض محلی و بهای خدمات پیشنهادی شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها و پیگیری انجام مراحل قانونی و ابلاغ آن ( موضوع آیین نامه اجرایی وضع و وصول عوارض)

19- پیگیری امور مرتبط با درجه بندی و تاسیس شهرداری ها.

20- عضویت و شرکت در کارگروه ها و کمیسیون های مرتبط با شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها و شوراهای اسلامی فرادست ( کمیسیون ماده 5 تغییر کاربری اراضی و کمیسیون مواد 100و 77 قانون شهرداری ها و ... )

21- پیگیری امور مرتبط با سازمان های وابسته به شهرداری های استان.

تاریخ به روز رسانی: 1397/08/22
تعداد بازدید: 825
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به استانداري اصفهان ميباشد.
Powered by DorsaPortal